Digitale Buitenreclame: 5 redenen om nu te starten! Digitale Buitenreclame: 5 redenen om nu te starten!
11 maart 2019

Digitale buitenreclame wordt steeds populairder! En dat is niet zo gek, want het gebruik van digitale buitenreclame heeft talloze voordelen ten opzichte van reguliere buitenreclame zoals posters, banners en bijvoorbeeld spandoelen. Maar waarom zou u over nu direct overstappen op digitale buitenreclame?

In dit artikel gaan we u uitleggen wat digitale buitenreclame is en geven we u 5 redenen waarom u beter vandaag, dan morgen al zou moeten starten met een vorm van digitale buitenreclame.

Wat is digitale buitenreclame?

Digitale buitenreclame is een vorm van Buitenreclame. Buitenreclame is een manier om grote groepen mensen binnen korte tijd te bereiken. Vaak gebeurt dit dan ook op drukke plaatsen zoals pleinen, winkelstraten maar ook langs snelwegen en bij bushaltes.

Voor “reguliere” buitenreclame wordt in veel gevallen gebruik gemaakt van posters, banners, spandoeken… Maar ook gevelreclame, reclameborden en zelfs de belettering op uw auto valt onder buitenreclame. Maar, de wereld blijft door ontwikkelen en dus ook op gebied van buitenreclame.

Tegenwoordig wordt dan ook steeds meer gebruik gemaakt van digitale buitenreclame: een slimme, moderne manier om grote groepen mensen in een korte tijd te bereiken. Voor digitale buitenreclame worden reclame LED-schermen gebruikt. U kunt ervoor kiezen om te adverteren op een netwerk van bestaande reclame LED-schermen of zelf te investeren in een reclame LED-scherm. Maar waarom zou u direct moeten starten met het gebruik van deze vorm van buitenreclame?

1. De content is gemakkelijk te vervangen!

Een poster vervangen in een bushokje? Even snel een nieuw spandoek ophangen? U raad het al… De kosten kunnen al snel oplopen tot in de honderden of zelfs duizenden euro’s. Zonde, want door het gebruik van digitale buitenreclame, vervangt u de content binnen enkele minuten, vaak via het internet. Super gemakkelijk én efficiënt.

2. Bewegende beelden trekken meer aandacht

Ons brein is extreem gevoelig voor beweging. Bewegende beelden trekken daarom ook veel sneller de aandacht dan een standaard poster of een banner. In uw digitale buitenreclame campagne kunt u eenvoudig bewegende beelden gebruiken. Hierdoor bereikt u nog meer mensen én de boodschap wordt beter onthouden.

3. Zowel geschikt voor grote als kleine budgetten

Smid Media Solutions heeft beschikking over 100+ LED-schermen door heel Nederland, waarop u kunt adverteren. Dit varieert van enorme LED-schermen langs grote snelwegen, tot een reclame LED-scherm huren voor bijvoorbeeld een lokale campagne.

4. Het is een duurzaam alternatief

Door het gebruik van digitale buitenreclame wordt er minder papier “verspild” en hoeft uw buitenreclame niet meer vervoerd te worden. Uw digitale content wordt namelijk via het internet verstuurd. Het is dus een duurzame vervanger voor reguliere buitenreclame.

5. Het is een rendabele investering!

Wanneer u besluit zelf te investeren in een reclame LED-scherm, lijkt dit misschien op het eerste gezicht een grote investering. Maar na een simpele rekensom, komt u er waarschijnlijk al snel achter dat u het reclame LED-scherm al na zo’n 3-4 jaar volledig hebt terugverdient. Daarna is het pure kostenbesparing én heeft u een stap voor op uw concurrent.

Bent u al geïnteresseerd naar de mogelijkheden op gebied van digitale buitenreclame? Bij Smid Media Solutions kunt u terecht voor:

Neem vrijblijvend contact met ons op via het contactformulier. Wij helpen u graag! Neem contact op via 0162-510681 of stuur een e-mail.