Direct Mail is een vorm van marketing, waarbij een fysieke vorm van promotiemateriaal wordt verstuurd naar een bestaande of potentiële klant. Deze vorm van marketing is relatief goedkoop maar heeft ook vaak een lage response rate.
Er kunnen verschillende vormen van promotiemateriaal verstuurd worden, afhankelijk van het doel van de campagne. Zo wordt in veel Direct Mail Campagnes gebruik gemaakt van Folders, Flyers en zelfs brochures. In dit artikel geven wij u 4 tips om de Response Rate van uw Direct Mail Campagne te verhogen, zodat u meer rendement behaald.
1. Wees relevant voor uw doelgroep
Relevantie is een erg belangrijk onderdeel van een effectieve direct mailing campagne. Het lijkt erg vanzelfsprekend, maar toch is er een grote groep ondernemers die hier al de mist mee in gaat. Wanneer u een interessant aanbod heeft voor een specifiek segment, zal u automatisch ook meer response krijgen op uw Mailing. Segmenteer dus uw huidige adresbestand en gebruik verzamelde data om de boodschap zo relevant mogelijk te maken voor ieder segment.
Heeft u nog geen adresbestand of zou u deze uit willen breiden? Op internet zijn verschillende databanken te vinden, waar u adressen kunt kopen op basis van de door u ingevoerde data. Zo kunt u specifieke branches invoeren, bepaalde regio’s en zelfs de grootte van het bedrijf op basis van werknemers.
2. Investeer in een effectief design
Hoe vaak heeft u al een folder in de brievenbus gehad met grote hoeveelheden tekst in combinatie met een rommelige opmaak en soms nog wat spelfouten? En wat is dan uw eerste indruk van dat bedrijf? Wij bij Smid Media Solutions zeggen altijd: You Only Get One Chance To Make A First Impression”. Bespaar daarom ook niet op het design van de folder, flyer of brochure die u laat versturen met uw direct mail. Met een fris, duidelijk en effectief design verhoogt u de response rate van uw campagne direct.
3. Gebruik een duidelijke Call-to-Action
Het allerbelangrijkste van uw Direct Mail Campagne is vaak dat de (potentiële) klant een product bij u besteld, contact opneemt of een pagina op uw website bezoekt. Maar toch, zien wij zo vaak dat het telefoonnummer of de URL van de website ergens wordt weggestopt in een klein balkje onderaan de pagina, of er zelfs helemaal niet op staat. Jammer!
Zorg daarom dat u duidelijk aangeeft wat de (potentiële) klant moet doen na het lezen van de folder, flyer of brochure. Dit kan bijvoorbeeld zijn:
- Vraag een offerte aan via (URL van website)
- Neem nu contact op via (telefoonnummer)
- Bekijk nu de actie op (URL van website)
4. Maak een onweerstaanbaar aanbod
Het maken van een onweerstaanbaar aanbod is ook een erg goede manier om de response rate van uw Direct Mail te verhogen. Door een onweerstaanbaar aanbod te maken in combinatie met het creëren van schaarste, zorg u ervoor dat de (potentiële) klant sneller actie onderneemt. U zou bijvoorbeeld een korting aan kunnen bieden voor de eerste 20 klanten of voor de klanten die voor een bepaalde datum klant worden. Door direct schaarste te creëren en een onweerstaanbaar aanbod te maken, voorkomt u dat uw promotiemateriaal direct op de “bekijk-ik-later-nog-wel-even-stapel” belandt.
Direct Mail uitbesteden bij Smid Media Solutions
U kunt bij ons de Direct Mail uitbesteden van A tot Z. Wij helpen u met een effectief design, het bedrukken van het promotiemateriaal, het maken van een onweerstaanbaar aanbod én het verspreiden van uw Direct Mail in de door u gewenste regio’s. Wij kunnen uw Direct Mail al verspreiden vanaf €30 per 1000 adressen (incl. verzendkosten & excl. kosten ontwerp + bedrukken promotiemateriaal). Bel ons tijdens kantoortijden op 0162 – 51 06 81 of klik hier om direct contact op te nemen via het contactformulier >>
Blijf op de hoogte

Feestdrukwerk: Zo maak je met feestelijk drukwerk van ieder evenement een feestje.
Heeft u iets te vieren? Of wil u gewoon gaan voor een feestelijke uitstraling. Met feestdrukwerk maakt u van ieder evenement een feestje. In dit artikel nemen we u mee in de wereld van feestdrukwerk.

Sign Again: Het nieuwste, duurzame materiaal in de wereld van Sign en Print
Sign Again materiaal is gemaakt van snijresten van het productieproces en PVC-houdend retourmateriaal van klanten. Wat normaal gesproken als afval werd gezien, wordt nu getransformeerd tot nieuw plaatmateriaal. Een geweldig stap in de verduurzaming van de gehele printindustrie.

Duurzame ballonnen: De toepassingen en voordelen op een rij
Heeft u binnenkort een evenement of iets te vieren? Pak het dan duurzaam aan en kies voor duurzame ballonnen als decoratie. De duurzame ballonnen van zijn gemaakt van 100% gerecycled kunststof en gaan jaren mee, zonder deze opnieuw op te hoeven blazen. Door het gebruiken van duurzame ballonnen, reduceert u het gebruik van latex/plastic op […]