Wat is een Brandportal en wat zijn de voordelen? Wat is een Brandportal en wat zijn de voordelen?
23 januari 2020

Een gepersonaliseerde brandportal is de revolutie op gebied van print management. U kunt met een brandportal veel (onnodige) kosten besparen en daarnaast is het mogelijk om veel sneller te schakelen. De combinatie van kosten besparen en sneller schakelen, spreekt (vanzelfsprekend) een grote groep ondernemers aan. Maar wat is een gepersonaliseerde brandportal dan precies? Om deze vraag te beantwoorden, is het eerst belangrijk om het huidige probleem te bekijken.

Het huidige probleem

Bij veel bedrijven wordt er op regelmatige basis “routine reclamemateriaal” besteld: flyers, posters, merchandise, bedrijfskleding etc. Wanneer u een nieuwe bestelling wilt plaatsen, wordt u vaak eerst doorverwezen naar een accountmanager, die u vervolgens doorverwijst naar een designer.

Nadat de designer een aantal kleine aanpassingen heeft gedaan (titels, tekst, datum), bestelt de accountmanager uw reclamemateriaal. Deze kosten worden vanzelfsprekend ook weer doorberekend in de prijs. Een gepersonaliseerde brandportal is de oplossing voor dit probleem, waarmee u enorm veel tijd en kosten kunt besparen.

Wat is een brandportal?

U moet een brandportal zien als een gepersonaliseerde webshop voor uw bedrijf, welke is vergrendeld door middel van een wachtwoord. U en uw werknemers kunnen hier inloggen en drukwerk, printmateriaal en andere reclame-uitingen bestellen, zonder technische kennis.

Uw personeel kan gemakkelijk (kleine) aanpassingen maken aan het drukwerk dat eerder besteld is: even een titel wijzigen, een datum aanpassen of de kleur wijzigen. Vervolgens kunt u het drukwerk direct bestellen in de gewenste oplage en krijgt u het snel bezorgd op locatie.

De voordelen van een brandportal

Een gepersonaliseerde brandportal heeft eindeloos veel voordelen. We hebben de belangrijkste voordelen voor u op een rij gezet:

1. Sneller schakelen

Binnen enkele minuten kunt u inloggen, het gewenste reclamemateriaal aanpassen en bestellen. U heeft geen contact met een accountmanager en heeft geen designer nodig om kleine aanpassingen te maken.

2. U bespaart kosten

Doordat er een flinke tijdwinst wordt behaald met een brandportal, zijn de kosten voor het reclamemateriaal lager. Er komen ook geen onverwachte kosten bij van de designer, zodat u nooit voor verassingen staat.

3. Meer overzicht

Veel van onze klanten hebben meerdere vestigingen in heel het land. In sommige gevallen is het dan moeilijk om het overzicht te houden. Met een gepersonaliseerde brandportal kan iedere vestiging zelf het benodigde reclamemateriaal bestellen.

4. Eindeloos variëren

Onze designers kunnen eenvoudig nieuwe templates aanmaken, die u zelf kunt aanpassen naar uw wensen. U heeft hierdoor slecht eenmalig de kosten en u kunt er jaren van profiteren.

5. Geen controle

De templates worden na aanpassing direct omgezet naar een drukbestand, waardoor er geen controle nodig is van één van onze designers. Hierdoor kunt u snel schakelen en bespaart u kosten.

6. Eenvoud

Er is geen technische kennis nodig om bestanden aan te passen en deze in werking te zetten.

Brandportal laten maken?

Bij Smid Media Solutions hebben we ruime ervaring op gebied van gepersonaliseerde brandportals. Hierdoor kunnen wij u altijd voorzien van het juiste advies. Zou u graag een brandportal willen laten maken? Of wilt u eens sparren met iemand die hier echt verstand van heeft? Neem dan contact met ons op via het contactformulier of bel naar 0162 – 51 06 81.